dilluns, 27 de maig del 2013

trabajo de campo/treball de camp

Para desarrollar el proyecto es importante visitar el "Aula de Apoyo" con cierta regularidad.
En un primer momento, dos miembros del equipo fueron a San Ramon para valorar las necesidades de la población, qué demandas había, qué recursos eran necesarios y cómo dar forma al proyecto.

Con el proyecto definido se han realizado estancias en Nicaragua para ayudar al equipo en las tareas más prácticas y dar un apoyo presencial que las nuevas tecnologías no permiten aún.
Estos viajes suponen un intercambio muy rico en ambas direcciones. Ir allí implica conocer su realidad de primera mano, captar dificultades que cuestan de imaginar y ver cómo resuelven situaciones que a nosotros nos parecen imposibles. En la interacción de los profesionales de aquí y allí poco a poco van surgiendo estrategias que permitirán la mejora de la atención de los niños con discapacidad del municipio, pero siempre fruto de la colaboración. Nos parece importante remarcar que se trata de que el equipo de profesionales que trabajan día a día en el "Aula de Apoyo" deben conseguir sus propias estrategias y desarrollar sus recursos, y nosotros estamos para apoyarlas y ayudarlas en este proceso de autoconocimiento y crecimiento profesional.

Aquí puede ver dos blogs que se hicieron en diferentes estancias. Además del trabajo, siempre hay lugar para el recreo y conocer un país tan rico como Nicaragua.



Per tal de desenvolupar el projecte és important visitar l'"Aula de Apoyo" amb certa regularitat.
En un primer moment, dos membres de l'equip van anar a San Ramon per valorar les necessitats de la població, quines demandes hi havia, quins recursos eren necessaris i com donar forma al projecte.

Amb el projecte definit s'han fet estades a Nicaragua per ajudar l'equip en les tasques més pràctiques i donar un suport presencial que les noves tecnologies encara no permeten.
Aquests viatges suposen un intercanvi molt ric en ambdues direccions. Anar allà implica conèixer la seva realitat de primera mà, copsar dificultats que costen d'imaginar i veure com resolen situacions que a nosaltres ens semblen impossibles. En la interacció dels professionals d'aquí i allà poc a poc van sorgint estratègies que permetran la millora de l'atenció dels nens amb discapacitat del municipi, però sempre fruit de la col·laboració, ens sembla important remarcar que es tracta que l'equip de professionals que treballen dia a dia a l"Aula de apoyo" han d'aconseguir les seves pròpies estratègies i desenvolupar els seus recursos, i nosaltres estem per recolzar-les i ajudar-les en aquest procés d'autoconeixement i creixement professional.

Aquí podeu veure dos blogs que es van fer en diferents estades. A més a més del treball, sempre hi ha lloc per l'esbarjo i conèixer un país tan ric com Nicaragua.

El projecte en imatges